عاشقان فرهاد مجیدی

عاشقان فرهاد مجیدی

من ان گلبرگ مغرورم که میمیرم ز بی ابی ولی با ذلت و خاری پی شبنم نمیگردم

منوي اصلي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات


همین اواخر یک گل به پرسپولیس زدم / منوچهری: می‌خواهم مثل دایی باشم برای تیم ملی

رویای پوشیدن پیراهن استقلال حالا محقق شده است. امین منوچهری با انگیزه‌های فراوان به استقلال آمده، خودش معتقد است که انگیزه، عشق و علاقه به پیراهن استقلال تنها برای تبدیل شدن به یک بازیکن بزرگ کافی نیست و باید هرچه زودتر تعداد گل‌هایش را افزایش دهد. رویای پوشیدن پیراهن استقلال برای منوچهری درحالی به حقیقت پیوسته است که حالا جوان ۱۹۰ سانتیمتری باشگاه استقلال یک هدف بزرگتر را پیش روی خود قرار داده است. او حالا برای تیم ملی خیز برداشته و می‌خواهد این بار جایی میان ۱۱ بازیکن اصلی کشورمان داشته باشد. آیا امین به خواسته‌اش خواهد رسید؟!

با گذشت ۴ هفته از لیگ برتر هنوز به نظر می‌رسد که خط حمله استقلال از هماهنگی لازم برخوردار نیست. شاید برای تو که در متن ماجرا هستی پاسخ دادن به این سوال خیلی راحت‌تر باشد.
نخستین موضوعی که به ذهنم می‌رسد این است که بگویم بخشی از این عملکرد به خاطر فشاری است که روی دوش مهاجمان استقلال قرار گرفته است. استقلال همیشه در لیگ برتر تیمی هجومی بوده و همانطور که تاریخ هم نشان می‌دهد صاحب بیشترین گل‌های زده در ادوار مختلف است. برای همین توقع از خط حمله استقلال که معمولا در پایان هر لیگ آمار بهترین خط حمله را به خود اختصاص می‌دهد کم نیست. این فشار باعث شده کمی ذهنمان درگیر بشود البته مسائل فنی هم در این موضوع دخیل است.
سیاوش اکبرپور می‌گفت ما هنوز با هم هماهنگ نیستیم.
بله، سیاوش درست می‌گوید. بعضی از بازیکنان تازه به استقلال آمده‌اند. خودم یکی از آنها هستم و سیاوش هم دو فصل از اینجا دور بوده. در خط میانی هم این شرایط برای جانواریو وجود دارد. نکونام و توزی هم تازه به استقلال آمده‌اند. اینها در روند کار ما تاثیرگذار است اما نمی‌خواهم دلیل غیرمنطقی بیاورم. قبول دارم که باید بیشتر گل بزنیم اما زمان را برای این جور مواقع گذاشته‌اند.
یک گل زده برای خودت قابل قبول است؟
قابل قبول نیست اما برای بازیکنی که تازه به استقلال آمده فکر نمی‌کنم بد باشد. من در بازی با ذوب‌آهن یک گل ۳ امتیازی برای استقلال زدم و می‌توانستم یک گل دیگر هم بزنم که توپ به تیر خورد اما روزهای خوبی در انتظار استقلال است.
قبل از اینکه در آن بازی وارد زمین بشوی قلعه‌نویی با تو حرف‌هایی زد.
امیرخان به من می‌گفت تو می‌توانی گل بزنی و نتیجه بازی را تغییر بدهی. این جمله خیلی در من تاثیر گذاشت و همانطور که دیدید گل زدم و خیلی هم خوشحال بودم.
هواداران تو را بعد از آن گل با انصاری فرد مقایسه کردند. حرف‌هایی می‌زدند که شاید تنها برای خودشان جالب بود؟!
من دوست ندارم به کسی بی‌احترامی بشود. الان من بازیکن استقلال هستم و دوست دارم با خودم مقایسه بشوم.
چرا نمی‌توانستی بعد از آن گل احساساتت را کنترل کنی؟!
شاید برای خودتان هم اتفاق افتاده باشد انسان گاهی وقت‌ها برای رسیدن به چیزی آن را مدام در ذهنش مرور می‌کند. من هم این کار را کرده بودم؛ یعنی گل بزنم و بروم سمت تماشاگران و پیراهنم را ببوسم. آن روز همان اتفاقی که در ذهن تجسم کرده بودم رخ داد. یعنی گل زدم و رفتم سمت تماشاگران. من می‌گویم هر کسی اگر بخواهد هر کاری را انجام دهد حتما می‌تواند. گل زدن آروزی من بود و به آن رسیدم. من آن لحظه با سکوها ارتباط برقرار کرده بودم، یک ارتباط ذهنی. نمی‌دانم فکر می‌کنم به آنها وصل شده بودم.
آن لحظه خدا را پشت سرت حس کردی؟
من همیشه به خدا فکر می‌کنم اما آن لحظه او را بیشتر پشت سر خودم احساس کردم. امیدوارم آن لحظه دوباره تکرار بشود.
در بازی بعد برای استقلال در ترکیب اصلی بازی کردی اما حوالی دقیقه ۵۵ از میدان بیرون رفتی. به نظر می‌رسید فروغ بازی قبل را نداشتی.
مس تیم خوبی بود. آنها خیلی می‌دویدند و کار را برای ما سخت کرده بودند. آن لحظه ما نیاز به سرعت داشتیم و همانطور که دیدید من بیرون رفتم تا بازیکن سرعتی به تیم ملحق بشود. مشکلی با این تصمیم‌ها ندارم چون همیشه تنها خودم را یک بازیکن می‌دانم و نمی‌خواهم در کار مربیان دخالت کنم.
رابطه‌ات با دیگر مهاجمان چگونه شکل گرفته است؟
خیلی خوب است. من سرم پایین است و دارم کارم را انجام می‌دهم. با کسی کار ندارم و سعی می‌کنم از آرش، میلاد و سیاوش چیزهایی که به دردم می‌خورد را یاد بگیرم. حواسم به خیلی چیزها هست به بزرگتر از خودم هیچ وقت بی‌احترامی نکردم چون در خانواده‌ای بزرگ شدم که این چیزها در آن یک اصل است؛ یعنی احترام بگذار تا احترام ببینی. من تنها یک بازیکن هستم و آمده‌ام به آن چیزی که دنبالش بودم برسم.
وقتی لیست تیم ملی اعلام شد علی فتح‌ا…‌زاده و امیر قلعه‌نویی به نحوه انتخاب ملی پوشان ایراد گرفتند. شاید آنها توقع داشتند کسی هم از خط حمله استقلال در لیست باشد اما نبود، شاید هم تو؟!
- من یک گل زدم و یک گل برای رسیدن به تیم ملی کافی نیست. یادم می‌آید که فصل قبل فدراسیون از من مدارک گرفت تا تیم ملی کشورم را همراهی کنم اما در نهایت جور نشد کنار تیم ملی باشم اما برای خودم هدف‌هایی دارم و می‌خواهم به زودی صاحب آن پیراهن هم بشوم. من به استقلال رسیدم که این برای خودم کار بزرگی بود و حالا برای تیم ملی خیز برداشته ام. می‌دانم که رسیدن به تیم ملی و فیکس شدن خیلی سخت است اما من این کار را انجام می‌دهم.
فکر نمی‌کنی حق استقلال در خط حمله تیم ملی با توجه به عملکرد مشابه مهاجمان پرسپولیس به نوعی پایمال شده؟
خب، من علیه کسی موضع نمی‌گیرم و تنها می‌توانم این جمله را بگویم که حق استقلال را از خط حمله تیم ملی می‌گیرم. تنها می‌توانم این را بگویم؛ همین.
به فیکس شدن در خط حمله تیم ملی هم فکر می‌کنی؟
واقعیت این است که بله! الگوی من علی دایی است و بازی‌ام را از نوع بازی‌های او کپی برداری کرده ام. بعضی از مربیانم در جوانی به من می‌گفتند تو می‌توانی برای تیم ملی یک دایی دیگر باشی چون قد وقامتت مثل او است. من سنی ندارم و فکر می‌کنم دایی هم در ۲۴ سالگی تازه برای تیم ملی بازی کرد.
از اینکه به‌عنوان یک استقلالی بگویی یک پرسپولیسی الگویت است ابایی نداری؟
علی دایی بازیکن تیم ملی ایران بوده و من ۳ سال با ایشان کار کردم. حتی آن زمان که دایی در سایپا بازی می‌کرد من هم در سایپا بودم و از حرکاتش الگو برداشته ام. نه، من ابایی از گفتن این جمله که دایی الگویم است ندارم. به ایشان خیلی احترام می‌گذارم و می‌خواهم یک دایی دیگر برای تیم ملی باشم.
اما تا در باشگاهت گل‌های زیادی نزنی به تیم ملی دعوت نمی‌شوی ؟
ما دوران آزمون و خطا را پشت سر می‌گذاریم. مگر میداودی یا برهانی مهاجمان بی تجربه‌ای در فوتبال ایران هستند؟ مشکل ما نداشتن بازیکن نیست. ما با کمبود بازی در کنار هم روبرو هستیم که این باید آرام آرام حل بشود. نمی‌شود بگوییم که اگر الان فلانی در خط حمله استقلال بود ۲۰ گل می‌زدیم. این حرف‌ها به نظر من درست نیست و برخی کارشناسان هم دارند بیش از حد از ما انتقاد می‌کنند. کار ما هرچه زودتر جور و هماهنگ خواهد شد.
اگر این اتفاق رخ دهد آن وقت دیگر امیر قلعه‌نویی برای استقلال دنبال مهاجم نخواهد بود.
خب بله. من به مربیان و حتی حاجی فتح‌ا…‌زاده حق می‌دهم که نگران خط حمله باشند. ما خودمان باید آنقدر خوب کار کنیم که دیگر نیازی به جذب مهاجم جدید نباشد.
اشکال استقلال تنها در حمله نیست. این را مربیانتان هم می‌دانند.
وقتی یک تیم می‌بازد همه مقصرند و وقتی یک تیم می‌برد همه در آن سهم داشته‌اند. مربیان هم می‌دانند ما چه اشکالاتی داریم. شاید بخشی از آن در خط هافبک باشد. شما نگاه کنید به ترکیب استقلال. به غیر از خط دفاع که تغییرات آنچنانی نداشته در دیگر خطوط ما تغییرات زیادی داشته‌ایم برای همین زمان می‌خواهیم و ان‌شاءا… به آن می‌رسیم.
دربی هم نزدیک است آقای منوچهری.
مهم نیست!
شوخی می‌کنی؟
نه واقعا دارم جدی می‌گویم. در آخرین بار که مقابل پرسپولیس بازی کردم و ۴- یک بردیم من یکی از گل‌های مان را زدم. بازی با پرسپولیس به نظر من ساده ترین بازی ما در این فصل خواهد بود.
معمولا قدرت تیم‌ها اثر آنچنانی در کیفیت بازی شان ندارد.
اینطور نیست. شما دیدید که فصل قبل استقلال چقدر هماهنگ بود و چه بازیکنانی داشت که توانست دربی‌ها را ببرد. در آن بازی که استقلال باخت خیلی از بازیکنان حضور نداشتند. من فکر می‌کنم استقلال همینطوری هم از پرسپولیس سر‌تر است و این بازی را می‌برد.
فکر نمی‌کنی ‌حرف‌هایت کری تلقی بشود؟
نه، من دنبال کری خواندن نیستم. این دربی خیلی قشنگ از آب درخواهد آمد. به هرحال در فوتبال این بحث‌ها پیش می‌آید. حالا تا آن بازی مانده و ما باید با ملوان هم بازی کنیم.
گفتی ملوان؛ آنها تیم چغری به نظر می‌رسند به خصوص خط میانی شان.
ملوان تیم بسیار یکدستی است و نتایجی که تا امروز گرفته نشان می‌دهد که خیلی هماهنگ هستند. نه، ملوان را نباید دست کم بگیریم. آنها تیم خوبی هستند و بازی دشواری داریم. تا آن بازی باید خوب آماده بشویم.
قطعا بازی با نفت هم می‌تواند شما را آماده‌تر کند.
وقتی لیگ تعطیل است باید تمرین کنیم و بازی تدارکاتی هم خیلی تصمیم خوبی بود. به هواداران استقلال قول می‌دهم در بازی با ملوان خط حمله استقلال بهترین عملکرد را خواهد داشت، خیالشان از این بابت راحت.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: houman.shayan تاريخ: چهار شنبه 25 مرداد 1391برچسب:استقلال,اخبار,حاشیه,مطلب,عکس, موضوع: <-CategoryName-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

salam houmanam 17 salame injaro vase tamame ssihaye iran sakhtam makhsoosan asheghaye capitan farhad

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to farhadeesteghlali.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com